Pokój gracza w nowoczesnej odsłonie – Microsoft przedstawia projekt RoomAlive
Firma Microsoft oferuje nam rozwiązania technologiczne jutra w wielu dziedzinach ludzkiego życia. Tym razem zaprezentowało nam wizję pokoju multimedialnego RoomAlive z prawdziwego zdarzenia. Czy pokój gracza można zaprojektować tak aby zapewniał jakościową satysfakcję samego użytkownika oraz sprzyjał jego zdrowiu?
Źródło: www.wired.co.uk/news/archive/2014-10/06/microsoft-roomalive-interactive-gaming
Przecież to już było. Na pewno?
Celem projektu RoomAlive jest wprowadzenie rozszerzonej rzeczywistości do świata gier, filmów oraz edukacji dzieci. Znane nam są systemy umożliwiające sterowanie rozgrywką za pomocą ruchu, jak chociażby sensor Kinect. Ale co się stanie gdy pokój gracza wzbogaci się nie w jeden, a w sześć takich sensorów wraz z systemem projektorów wyświetlających obraz na każdej płaszczyźnie pomieszczenia? Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymamy wyższy poziom realizmu. Warto nadmienić, że przestrzeń ta jest w 100 % interaktywna, co sprawia że pokój dosłownie przeistacza się w pokój rozrywkowy.
Źródło: www.engadget.com/2014/10/05/microsoft-roomalive-illumiroom
Źródło: www.engadget.com/gallery/roomalive
Starszy brat – Ilumiroom
Swoistym prekursorem projektu RoomAlive był Ilumiroom, który miał na celu emitować poszczególne elementy gry poza telewizorem. RoomAlive stanowi ambitne uzupełnienie niedociągnięć występujących w poprzedzającej wersji. Systemy projekcyjne pozwalają na emitowanie obrazu na wszystkich elementach pomieszczenia, gwarantując kontrolę ruchów użytkownika w dowolnym miejscu.
Źródło: gamefm.com.br/2013/04/30/illumiroom-e-apenas-um-projeto-de-pesquisa-neste-momento-e-nao-esta-vinculado-com-o-novo-xbox
Źródło: www.gameguyz.com/news/game-vendor/microsoft-reveals-illumiroom-project.html
Nie tylko dla gracza – pokój multimedialny dla każdego
Rozwiązanie dedykowane jest nie tylko profesjonalnym graczom, ale również młodszym dzieciom, którym system RoomAlive oferuję innowacyjną i ciekawszą wersję nauki oraz zabawy. Wachlarz zastosowań wydaje się ograniczony jedynie inwencją programistów Microsoft oraz samego użytkownika. Możliwe, że rozwój systemu zagwarantuje w przyszłości wyświetlanie filmów oraz nagrań koncertowych w całym pokoju, gdzie będzie można zobaczyć nie tylko obraz prezentowany przed oglądającym. Wyobraźmy sobie, że oglądając film będziemy w stanie dostrzec nie tylko główną oś fabularną, ale również mniej istotne- wątki poboczne, zaprezentowane na wszystkich ścianach oraz podłodze. W połączeniu z wysoko zaawansowanymi systemami audio już dostępnymi na polskim rynku, dzięki takiej marce jak np. HDCIENEMA, poczujemy się jakbyśmy brali udział w tętniącej życiem i szczegółami historii.
Źródło: www.begeek.fr/microsoft-room-alive-transforme-salon-en-ecran-jeu-geant-148074
Źródło: projection-mapping.org/roomalive-uist
Pokój gracza RoomAlive – na czym polega?
Znaczna ilość zainstalowanych urządzeń umożliwia systemowi stworzenie trójwymiarowego projektu wnętrza, dzięki czemu obrazy są wyświetlane pod odpowiednim kątem. Dzięki temu, projekcje nie są sztucznie rozciągnięte.
Źródło: www.zupi.com.br/microsoft-roomalive-transforma-qualquer-sala-em-arena-de-xbox
Źródło: www.pico-projector-fans.com/page/2
Źródło: gearmix.ru/archives/15375
Źródło: www.webtekno.com/zimbirtilar/microsoft-roomalive-h3385.html
Konfiguracja sześciu sensorów Kinect oraz sześciu projektorów może wydawać się ciężka. Z pomocą idą nam przedstawiciele firmy Microsoft, którzy zapewniają że montaż oraz integracja poszczególnych elementów będzie niezwykle prosta i dołożą wszelkich starań, aby każdy mógł cieszyć się wysoką jakością produktu. Nie jest pewne czy projekt ujrzy światło dzienne czy stanowi on jedynie projekt koncepcyjny. Pozostaje nam trzymać kciuki i czekać na finał tej jeszcze niezmaterializowanej idei.
Źródło: mashable.com/2014/10/06/microsoft-roomalive
Źródło: www.golem.de/news/microsoft-forschungsprojekt-room-alive-macht-das-wohnzimmer-zum-3d-display-1410-109640.html
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.