Fabio Novembre – poeta, profeta, reżyser, architekt, designer, człowiek renesansu. Żongluje sztuką, operuje metaforą, awangarda to jego drugie imię. Tytan pracy, uwodziciel przestrzeni, bohater heroiczny współczesnego wzornictwa, który stawia pytania w niemym języku designu i żąda odpowiedzi.
Kiedy przestały wystarczać mu cztery ściany, zabrał się za projektowanie mebli. Każdy projekt Fabio Novembre to monodram, konsekwentnie odgrywany według założonego scenariusza. To wizualna opowieść, która ma zafascynować odbiorcę, poruszyć jego świat emocji i oddalić go od czysto pragmatycznego myślenia. Funkcjonalność jest atrybutem zdrowego rozsądku, a nie sensem projektowania.
Źródło: www.novembre.it/fabio-novembre
Trubadur włoskiego wzornictwa
Fabio Novembre ukończył studia na wydziale architektury, ale niedługo potem opuścił Mediolan, żeby w Nowym Jorku spróbować swoich sił jako reżyser. Po powrocie doszedł do wniosku, że to sztuka wzornicza przynosi mu najwięcej satysfakcji, więc 1994 roku otworzył swoje autorskie studio. Kolejne lata wyznaczały pasma sukcesów. W 2003 przypadła mu rola dyrektora artystycznego luksusowej marki Bisazza, a obecnie współpracuje z najbardziej cenionymi markami branży wnętrzarskiej: Driade, Casamania, Capellini, Meritalia, Flaminia.
ATLANTIQUE CAFÈ Mediolan
Źródło: www.novembre.it/interiors/atlantique-cafe-milano
BISAZZA Nowy Jork
Źródło: www.novembre.it/interiors/bisazza-showroom-new-york
THE RAINBOW THIEVES Moskwa
Źródło: www.novembre.it/interiors/moscow-design-week1
Gdzie jest Nemo?
„Człowiek jest w najmniejszym stopniu sobą, gdy mówi we własnej osobie. Daj mu maskę, a prawdę ci powie.”- cytat Oscara Wilde doskonale odnajduje się we współczesnym świecie, w którym ludzie pod osłoną bezimiennych avatarów toczą życie zawieszone w wirtualnej próżni. Przestrzeń ukrytych tożsamości tworzy paralelę rzeczywistości o nieprzewidywalnym scenariuszu.
Fotel Nemo po raz pierwszy pojawił się na Salone Del Mobile 2010. Jego pokerowa twarz o klasycznych rysach rzeźby jest manifestem zmitologizowanego piękna sięgającego do korzeni starożytnej sztuki greckiej.
Maska teatralna to drugie oblicze człowieka, medium między nim samym a ukrywaną prawdą. Projekt Fabio Novembre zachęca do stworzenia nowej tożsamości, wykreowania przestrzeni pozbawionej barier i ograniczeń.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.