Prosument. Kto to jest i jak zmienił się model decyzji zakupowych?
Jeszcze niedawno decyzje zakupowe podejmowano intuicyjnie, współczesny konsument ewoluował i stał się prosumentem (zbitka słów profesjonalista i konsument). Co ważne, prosument może być nie tylko odbiorcą, ale i nadawcą komunikatów. Jest świadomy, wymagający i dobrze wyedukowany. Jeśli tylko zechce, potrafi bardzo angażować się we współtworzenie i promowanie produktów ulubionej marki. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, ale decyduje dopiero poznawszy fakty.
Miażdżąca większość rozpoczyna zbieranie informacji od wyszukiwarek internetowych, według różnych źródeł (min. Forrester Research) od 60% do aż 90% (sic!) cyklu zakupowego przebiega w Internecie. Dawny lejek zakupowy zamienił się potężny lej, choć jego ujście pozostało w niezmienionym rozmiarze. Potrzeba więc sporo inwencji, by utrzymać zainteresowanie odbiorcy i to do biznesu należy właściwy sposób przedstawienia „DNA marki”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.