Polski modern folk i polski design robią furorę na świecie, co w spektakularny sposób udowodnił inspirowany wycinanką ludową pawilon wystawienniczy na Światowej Wystawie Expo 2010 w Szanghaju. Nareszcie! W końcu! W końcu uwierzyliśmy, że polskie współczesne wzornictwo przemysłowe nie musi się wstydzić swojego dziedzictwa, że nie trzeba upychać sztuki ludowej w kąty przykurzonych półek „Cepelii”.
Autorzy projektu: Marcin Mostafa, Natalia Paszkowska i Wojciech Kakowski.
Źrodło: maaagdalenka.blogspot.com
Polscy projektanci, cieszący się coraz większą estymą, tak w międzynarodowym środowisku artystycznym, jak i wśród odbiorców sztuki użytkowej coraz odważniej sięgają do korzeni, prezentując ludowe motywy wzornicze w swoich najnowszych kolekcjach. Obserwujemy coraz wyraźniejszy trend łączenia najlepszych tradycji rzemieślniczych regionalnej manufaktury z kreatywnością wszechstronnie wykształconych polskich artystów. Rdzennie polskie zdobienia podkreślają naszą odrębność i tożsamość, w niczym nie ustępując marokańskiej mozaice, masajskiej biżuterii czy azteckim tkaninom.
Źródło: MANUFAKTURA Smoleński & Zwierz
„MANUFAKTURA” WYTYCZA NOWE TRENDY
Piękny przykład takiego mariażu stanowi współpraca bolesławieckiej Fabryki Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” Smoleński & Zwierz z Magdą Gazur.
M. Gazur, źródło: 4ma.home.pl/team/prezentacja/magdalena_gazur.html
Osiągnięciami i wyróżnieniami tegorocznej stypendystki Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego można już obdzielić kilka osób. Magdalena Gazur ukończyła Podyplomowe Studia „Projektowanie Wzornicze w Zarządzaniu Rozwojem Nowego Produktu” przy Instytucie Wzornictwa Przemysłowego oraz Głównej Szkole Handlowej w Warszawie; jest absolwentką, a obecnie asystentką w I Pracowni Projektowania Ceramiki Użytkowej wrocławskiej ASP, uczy komunikacji wizualnej i kompozycji na Niestacjonarnych Studiach Projektowania Ceramiki i Szkła na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Studiowała też na Uniwersytecie w Wolverhampton, w Anglii na Wydziale Ceramiki i Komunikacji Graficznej. Jej prace wystawiano w Polsce oraz w galeriach Anglii, Finlandii, Hiszpanii, Niemiec i Włoch. Współtworzy kolektyw, a raczej bojówkę projektową LessDesign. Współpracuje z „Manufakturą” Smoleński & Zwierz w Bolesławcu, gdzie jako główny projektant wyznacza nowe trendy dla tradycyjnego bolesławieckiego wzornictwa. Brawo! Właśnie takich ambasadorów Polsce potrzeba. Jesteśmy dumni.
Źródło: MANUFAKTURA Smoleński & Zwierz
Źródło: MANUFAKTURA Smoleński & Zwierz
Must Have – bolesławiecka ceramika dekoracyjna serii Modern
Sygnowana przez Magdalenę Gazur i Barbarę Rydzak kolekcja ceramiki „Modern” , produkowana jest przez „Manufakturę” z pełnym poszanowaniem środowiska i bezpieczeństwa naszego zdrowia. Kamionkowe naczynia są formowane ręcznie, a zdobienia wykonuje się specyficzną dla Bolesławca, unikatową metodą stempelkową. Linię „Modern” nagrodzono tytułem „must have 2013” na Festiwalu Łódź Design. W serii znajdziemy min. cukiernicę, maselnicę, salaterki, no i oczywiście duży kubek, taki do herbaty, albo kawy z mlekiem …
Źródło: MANUFAKTURA Smoleński & Zwierz
Ukochany kubek
„Szybko, palce w górę: kto ma ukochany kubek? A widzisz? Masz. Fajnie.” – to jedno z pierwszych zdań otwierających felieton „Małe jest ważne” napisany przez Katarzynę Miller dla jednego z archiwalnych wydań „Zwierciadła”. Ten krótki (świetny zresztą) tekst dowodzi, jak istotną funkcję pełni kubek w każdym życiorysie i jaki szmat historii zapisany jest w naczyniach ceramicznych towarzyszących człowiekowi w zasadzie od zawsze…
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą – sklep
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.