Marka Smeg na całym świecie uchodzi za synonim gustownych włoskich sprzętów AGD, oferujących (przy całej swej urodzie) rozwiązania technologiczne na miarę czasów i stylu życia. Stało się tak, między innymi, za sprawą niezwykle silnego partnerstwa firmy Smeg z uznanymi architektami i designerami. Uczciwość każe też dodać, że to już poważny, stały związek – nie przelotny romans trwający od „wczoraj”. Bynajmniej. No dobrze, ale gdzie można doświadczyć „owoców tego dojrzałego związku” organoleptycznie? Tak w 3D, albo lepiej nawet w 5D, jakbyśmy dzisiaj powiedzieli? Wiadomo – w salonie firmowym, co w tym przypadku nie powinno być szczególnie trudne. Showroom Smeg to rzecz pewna na każdym zamieszkałym kontynencie: w 20 krajach Afryki, 29 krajach obu Ameryk, 31 krajach Azji , 44 krajach Europy, a także w Australii i Oceanii. Łącznie: grubo ponad setka flagowych salonów rozlokowanych na naszym globie.
Showroom Smeg Polska
Na dotyk czy na pstryk?
A po cóż tak naprawdę zaglądać do showroom’u Smeg? Podstawowe powody są dość oczywiste. Podotykać! Pooglądać. Przełączać i pstrykać. Jeśli rozważa się świadomy zakup nawet małego (tym bardziej dużego!) sprzętu gospodarstwa domowego (i wolno stojącego i tego pod zabudowę) – najlepiej sprawdzić aktualne trendy ‚sektora’ u źródeł, prawda? W showroomie Smeg’a można osobiście przekonać się, jaka konwencja stylistyczna i jaki sposób obsługi AGD najbardziej nam odpowiadają. Elektroniczny, dotykowy – z subtelnym led’owym podświetleniem, czy może tradycyjny – na przełączniki, pokrętła i „pstryczki” (swoją drogą – taki pstryczek potrafić być doprawdy intrygujący w swej formie, zupełnie jak biżuteria). W showroomie Smeg można „wysmakować” i te minimalistyczne linie, przywodzące na myśl królestwo szefa restauracji z gwiazdką Michellin i te, które mają pazur vintage lub wyglądają na bardzo klasyczne, choć tak naprawdę i one są uzbrojone w najnowsze technologie.
Showroom Smeg Niemcy
Showroom Smeg – miejscówka dla hedonistów
Poza wymiarem czysto pragmatycznym, warto też odwiedzić showroom Smeg z powodów zmysłowych, czysto hedonistycznych. Każdy showroom Smeg’a organizuje od czasu do czasu pokazy gotowania na żywo, a te bywają ucztą dla ciała i dla ducha. Life cooking, obowiązkowo w wykonaniu Ambasadora Smeg lub innego, wybitnego mistrza ceremonii – w Polsce Łukasz Kawaller, na przykład. W salonach Smeg uczy się sztuki zdrowego gotowania, ale też promuje się dobry design i rozwiązania ekologiczne (np. zielone ściany).
Łukasz Kawaller
Pozory czasem mylą
Bywa, że wystrój salonu firmowego zdradza troszkę rys narodowościowy kraju gospodarzy (w myśl porzekadła „co kraj, to obyczaj”), ale bywa i tak, że zupełnie nie odgadniemy z charakteru wnętrza, na którym krańcu świata się znajduje. Jedne są sterylne, inne przypominają współczesne miejskie galerie sztuki albo prywatne apartamenty. Zresztą sami popatrzcie. Ciekawe, które uznacie, za najbardziej interesujące.
Showroom Smeg Polska
Showroom Smeg Niemcy
Showroom Smeg USA
Showroom Smeg Australia
Showroom Smeg Holandia
Showroom Smeg Kazachstan
Showroom Smeg Kolonia
Showroom Smeg Szwecja
Bio-architektura by Smeg
Każdy showroom Smeg potrafi czymś zaskoczyć, ale na szczególną uwagę zasługuje siedziba główna firmy Smeg, okrzyknięta mianem najbardziej innowacyjnej budowli we Włoszech. A to za sprawą inteligentnego zarządzania konsumpcją energii oraz niezwykłej, nowoczesnej architektury zaproponowanej przez słynnego profesora Uniwersytetu w Parmie – Guido Canalli.
W 2007 włoska siedziba Smeg’a wygrała konkurencję „Tydzień Bio-architektury” w konkursie Modena Domotics Competition. Główną siedzibę i jednocześnie najbardziej elitarny showroom Smeg zaprezentowano także w Wenecji, na tamtejszym 13. Międzynarodowym Biennale Architektury (2012. r.) jako przykład doskonałości architektonicznej „Made in Italy”. Jest to bowiem struktura wrażliwa na poetykę jej naturalnego otoczenia i jakość życia lokalnej społeczności, ale nade wszystko – przykład autentycznej, zrównoważonej polityki środowiskowej. Cały budynek, wszystkie biura, a także roślinność obsługuje jedna z najbardziej zaawansowanych technologii automatyki na rynku. Każdy system – bezpieczeństwo, dystrybucja mediów itd. jest ekstremalnie wydajny. A jaki w tym wszystkim spokój, jaka nieinwazyjna elegancja … Można? Można. Pełen szacunek.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.