Architektura PR-u. Public relations dla architektów.
Branża architektoniczna i PR? Ktoś mógłby popukać się w głowę i zapytać: Po co? Dobre projekty potrafią się przecież same obronić i nie potrzebują dodatkowego wsparcia promocyjnego.
Słuszna teza, niedopasowana jednak do dzisiejszych czasów. Architektura ewoluuje i obfituje w szereg nowych gałęzi. Profil działalności w tym obszarze nie ogranicza się jedynie do aranżacji wnętrz, czy projektowania budynków. Dziś branża ta jest dużo bardziej prężna, elastyczna i zauważalna, a w pracowniach architektonicznych moglibyśmy przebierać do woli. Jak zatem stać się widocznym? Jak przedrzeć się przez sieciową dżunglę i skutecznie zaprezentować w sieci usługi projektowe swojego studia?
Właściwy wybór to skuteczny wybór.
Warto zastanowić się nad tym, jak skutecznie i rzetelnie przedstawić własną pracownię. Jak rozbudzić zainteresowanie odbiorców architekturą? Wiadomo przecież, że owe zainteresowanie jest coraz większe. Najlepszym tego dowodem i doskonałym medium szybkiej treści jest internet, w którym informacje mnożą się bez liku. Ludzie coraz chętniej wyszukują informacji i źródeł inspiracji. I tu istotna jest obecność we właściwym miejscu, bo kto nie chciałby pojawiać się w przeglądarkach w pierwszych stronach wyników wyszukiwania?
Myśląc o branży architektonicznej postrzegamy PR w nieco innym wydaniu. Reklama zawsze rządzi się swoimi prawami i potrzebuje wsparcia dużych nakładów finansowych. W przypadku public relations liczy się właściwa koncepcja i pomysł. W odróżnieniu od reklamy, która odwołuje się przede wszystkim do naszych emocji i ma za zadanie wygenerować zapotrzebowanie na dany produkt lub usługę, PR to przede wszystkim działania długofalowe. Ich celem jest utrzymanie dobrego wizerunku firmy. Związane jest to w dużej mierze z edukowaniem odbiorców i wskazaniem im właściwego kierunku.
Właściwe działania PR w branży architektonicznej powinny być przede wszystkim oparte na informowaniu i utrzymywaniu pozytywnych kontaktów z szeroko rozumianymi odbiorcami architektury. Komunikacja prowadzona z otoczeniem w sposób systematyczny i świadomy pogłębia relacje i budzi wiarygodność. Przynosi również efekty i korzyści takie jak, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, klientów czy sponsorów.
Mając na uwadze fakt, że architekturę kupuje się oczami, warto uwzględnić w komunikacji ciekawą grafikę i bardzo dobrej jakości zdjęcia aranżacji. Dobrze napisany materiał prasowy z dołączonymi wizualizacjami lub zdjęciami obiektów może zainteresować nawet najbardziej wymagającą grupę docelową.
Dodatkową zaletą jest fakt, że raz rozpoczęte działania PR wzmocnione o profesjonalny Content i Inbound Marketing , w miarę upływu czasu, coraz bardziej procentują, obfitują w korzyści i przynoszą oczekiwane rezultaty.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.