Bezprecedensowe zmiany w marketingu. Co warto wiedzieć o nowoczesnym podejściu do reklamy, by umocnić swoją pozycję rynkową?
Przyroda natychmiast wypełnia puste miejsca. Podobnie jest z rynkiem. W konsekwencji globalnej metamorfozy, w marketingu – zdawałoby się całkiem oswojonym – też musiały nastąpić i nastąpiły bezprecedensowe zmiany. Tradycyjne metody marketingowe (outbound marketing) skupiały się na krótkotrwałym „wypożyczeniu” uwagi odbiorców (w dodatku wypracowanej najczęściej przez podmiot zewnętrzny – np. radio) i przerywaniu komunikatem reklamowym aktualnie wykonywanej czynności. Stąd inne, jakże trafne, angielskie określenie ‚interruption marketing’. W dobie Internetu nachalne próby przekazywania treści komercyjnych ludziom, którzy wcale nie proszą o naszą pomoc, szybko okazały się tyleż kosztowne, co zupełnie chybione. Na domiar złego, efektem ubocznym takich metod jest rosnące zniechęcenie, irytacja i brak zaufania. W epoce szumu informacyjnego internauci skwapliwie korzystają z urządzeń i aplikacji, które eliminują reklamy lub filtrują spam. W USA już ponad milion osób wpisało się do oficjalnego krajowego rejestru „do not call”, odmawiając zgody na podejmowanie rozmów z telemarketerami.
Najwyższa pora zmienić taktykę.
„Jeśli masz więcej rozumu, niż pieniędzy, powinieneś skupić się na inbound marketingu” jak twierdzi Guy Kawasaki, współzałożyciel firmy Apple.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.