Prezentacja dorobku zawodowego
Prezentacja dzieła. Jak wyglądały początki projektów, które dziś znane są całemu światu?
W 1968 r, dr Spence Silver – amerykański chemik pracujący w laboratorium badawczym firmy 3M, poszukując kleju akrylowego o podwyższonych parametrach opracował taką jego formułę, która była dość mocna, by skleić kartki, a jednocześnie na tyle słaba, by arkusze rozłączyć nie niszcząc ich i nie zostawiając na nich śladu. Co więcej, warstwa kleju znajdująca się na papierze mogła być użyta kilkukrotnie. Dr. Silver miał świadomość tego, że odkrył wyjątkowy rodzaj kleju, ale nie miał pomysłu na jego zastosowanie. Przez ponad 5 lat nie zdołał wzbudzić zainteresowania swoim wynalazkiem. Przełom przyniosło dopiero pojawienie się na seminariach prowadzonych przez Silvera nowego specjalisty d.s. rozwoju produktu 3M. Arthur Fry – bo o nim mowa – po pracy udzielał się w chórze kościelnym. W trakcie prób irytowały go papierowe zakładki wyfruwające ze śpiewnika w najmniej oczekiwanych momentach. Zaintrygował go nowy rodzaj kleju i to on zaproponował, by zastosować specyfik do stworzenia samoprzylepnych karteczek wielokrotnego użytku. Tak powstały słynne żółte Post-it notes, wszechobecne w naszych biurach i na lodówkach.
Kilkadziesiąt lat wcześniej, w maju 1886 r. doktor John Stith Pemberton – farmaceuta z Alabamy, po wielu próbach stworzył recepturę syropu, który po wymieszaniu z wodą sodową sprzedawano w aptece po pięć centów za szklankę. Dr Pemberton odniósł w wojnie secesyjnej poważne rany, które skutkowały chronicznym, silnym bólem, w związku z tym bez ustanku poszukiwał zamienników dla morfiny, od której się uzależnił. W swojej miksturze połączył wyłącznie naturalne składniki, min.: karmel, wanilię, zawierający kofeinę wyciąg z orzechów wiecznie zielonego drzewa koli, które lokalnie stosowano od niepamiętnych czasów (głównie do żucia) oraz liście koki. I pomimo, że esencja zawierała najprawdziwszą kokainę, sporządzony z niej napitek nie likwidował bólu. Okazał się za to „pysznym i orzeźwiającym napojem – tak dobrym, że Bóg by nim nie wzgardził” – jak głosił pierwszy slogan, który zapewnił mu sukces.
Znaną dziś na całym globie nazwę „Coca-Cola” stworzył i wykaligrafował charakterystycznym pismem wspólnik Pembertona – Frank Robinson. Wynalazca najpilniej chronionej receptury w historii handlu nie doczekał niestety czasów wielkiej popularności swojego napoju, ale od samego początku miał wizję i przeczuwał, że jest to produkt przełomowy. Skłoniło go to do ostrożności w przekazywaniu innym jej składu. Jednocześnie farmaceuta doskonale rozumiał, że jego sukces zależał od umiejętnego zaprezentowania na rynku czegoś, co różniło się od reszty produktów.
Jeśli i Ty masz przeczucie, że to, co robisz jest wyjątkowe, śmiało przedstaw światu swój dorobek. Niewykluczone, że któregoś dnia Twój pomysł stanie się ikoną, ale o tym zadecyduje publiczność. Nie chowaj więc pomysłów „do szuflady”, pozwól im ujrzeć światło dzienne. W galerii HomeSquare.pl jest mnóstwo miejsca.
HomeSquare przyjmuje wnioski architektów, projektantów oraz przedstawicieli innych specjalizacji powiązanych z wnętrzarstwem, którzy chcieliby, aby ich prace zostały opublikowane.
Platforma HomeSquare jest doskonałym miejscem do budowania świadomości zawodowego dorobku oraz własnej marki.
Jeśli Cię to interesuje, prosimy o kontakt: info@homesquare.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.