W dniach 4-7 października odbyła się branżowa impreza – Warsaw Home 2018, w ramach której swój asortyment zaprezentowało prawie 800 firm z sektorów Furniture, Kitchen&Dining, Interior Finish oraz Deco. Podejmowana w Warszawie inicjatywa, docelowo ma stać się jednym z ważniejszych tego typu wydarzeń w Europie Środkowo-Wschodniej. Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę poszczególnych marek i osób, bez których trudno byłoby wyobrazić sobie wysoką pozycję polskiego designu na arenie międzynarodowej. Ponadto przyglądamy się także innym imprezom branżowym, które odbyły się w tym roku – Łódź Design Festival oraz targom Home Deco w Poznaniu.
Warsaw Home 2018
W pięciu halach, o łącznej powierzchni ok. 120 tys. m2, mieliśmy okazję zapoznać się nie tylko z ofertą polskich firm, ale także z asortymentem oferowanym przez zagraniczne marki o globalnym zasięgu. Targi Warsaw Home 2018 w zamyśle inicjatorki wydarzenia – Katarzyny Ptak, mają być największymi tego typu targami w naszej części Europy. O przyszłości projektu świadczy sukces tegorocznej edycji. Dla przykładu w poprzednim roku wzięło w nich udział 400 firm, czyli o połowę mniej, a metraż poświęcony przedsięwzięciu obejmował jedynie 65 tys. m2. Prezentacje marek dodatkowo wzbogaciły liczne pokazy i prelekcje cenionych przedstawicieli świata wnętrz, designu i architektury.
Znani designerzy na Warsaw Home 2018
W dziedzinie projektowania przestrzeni w ramach Warsaw Home 2018 najbardziej spodobała nam się prelekcja Piotra Kalinowskiego – CEO i dyrektora w agencji MiXD Interior Experience Design, związanego zawodowo z kreowaniem hotelowych pomieszczeń. Wśród architektów nie mogło zabraknąć Roberta Koniecznego, słynącego z bardzo nowatorskich i oryginalnych projektów. Jego „Arka” otrzymała tytuł Najlepszego Domu Świata w ogólnoświatowym konkursie Wallpaper Design Awards 2017, a on sam aż dziesięciokrotnie był nominowany do Europejskiej Nagrody. Do udziału w Warsaw Home 2018 został zaproszony także Jakub Szczęsny. Sławę przyniósł mu Dom Kereta, uchodzący za najwęższy dom na świecie. Yvette Vasourkova to czeska projektantka i założycielka studia architektonicznego MOBA oraz Centrum Architektury Środkowoeuropejskiej CCEA. Designer Tom Dixon zasłynął z projektów industrialnych z nutą brytyjskiej elegancji. Stefano Giovannoni z kolei może się pochwalić współpracą z marką Alessi, dla której stworzył wiele bestsellerów. Massimo Buster Minale to założyciel marki Buster+Punch, a Nika Zupanc to autorka projektu między innymi lamp Cherry, na swoim koncie ma współpracę z markami takimi jak Moooi, SE, czy QeeBoo. Mac Stopa wyspecjalizował się we wnętrzach korporacyjnych i wzornictwie przemysłowym.
Marki na Warsaw Home 2018
Od lat na targach typu Warsaw Home 2018 nieodłącznym towarzyszem jest branża AGD. Nietrudno znaleźć tu producentów innowacyjnego, domowego sprzętu, oferujących coraz bardziej innowacyjne rozwiązania do przygotowywania posiłków i użytkowania kuchennej przestrzeni. Najciekawszy rozwiązaniem zaprezentowanym podczas Warsaw Home 2018 z branży AGD była wbudowana w powierzchnię blatu Hoder płyta indukcyjna Smartcoock, która pozwala na interakcję podczas przygotowania posiłków. Smartcoock wspomogą swoich użytkowników planerem diety, wagą, oraz posiada największą na świecie książką kucharską z wideo przepisami „krok po kroku”, interaktywną szkołę gotowania, oraz stanowi integralną część blatu kuchennego odpornego na zarysowania.
Płyta indukcyjna Smartcoock
Płyta indukcyjna Smartcoock
Alveus to z kolei firma, która oferuje nowoczesne baterie i armaturę o szerokiej palecie kolorystycznej do wyboru. Na uwagę zasługuje fakt, że armatura posiada 30 letnia gwarancję na zarysowania, dzięki czemu tak modne aktualnie kolory jak złoto i miedź utrzymują ekskluzywność wykonania przez lata.
Złoty zlew Alveus
Miłośnikom tradycyjnego wyposażenia polecamy MEBS Meble Gdańskie – markę specjalizującą się w snycerstwie i ręcznie rzeźbionych, unikatowych na skalę światową meblach. Rzemieślnicy pracują nad każdym meblem parę miesięcy. Dzięki poświadczeniu autentyczności jego wartość rośnie przez lata.
Rzeźbione meble MEBS Meble Gańskie
Rzeźbione meble MEBS Meble Gańskie
Wielbicielom nowoczesności proponujemy markę Treku, specjalizującą się w meblach doskonale łączących w sobie minimalizm z innowacyjnością na miarę współczesnych wnętrz.
Meble marki Treku
Meble marki Treku
Luksusowe lampy z kolekcji polskiej firmy KUTEK zaspokoją potrzebę obcowania z pięknymi przedmiotami, a tkaniny Davis i tapety Wonderwall pozwolą nadać pomieszczeniom indywidualny charakter oraz klimatyczny wygląd.
Klasyczne oświetlenie Kutek
Klasyczne oświetlenie Kutek
Tkaniny marki Davis
Tkaniny marki Davis
Tkaniny marki Davis
Tapety marki Wonderwall
Tapety marki Wonderwall
Tapety marki Wonderwall
Osobom ceniącym naturalne materiały wykończeniowe, proponujemy także wypatrzone podczas targów, podłogi szwajcarskiej marki Bauwerk Parkett. Firma propaguje design, ekologiczny styl życia oraz nieustanny rozwój.
Podłogi marki Bauwerk Parkett
Podłogi marki Bauwerk Parkett
Podłogi marki Bauwerk Parkett
Historia promocji polskiej manufaktury z wykorzystaniem targów i imprez branżowych
W ciągu ostatnich 44 lat, miejscem spotkań polskich producentów była Ostróda. Nie bez powodu, 45 edycja targów organizowana w tym miejscu, została odwołana. Tutaj model biznesowy ograniczał się jedynie do B2B. Prezentacje asortymentu były ograniczone medialnie i niewystarczająco dobrze promowane przy użyciu kluczowych narzędzi marketingowych. Zamknięcie się na redaktorów branżowych i projektantów wnętrz nie przyniosło najlepszych rezultatów. Korzyść wynikającą z tej sytuacji odnotowano natomiast w Poznaniu na targach Home Deco. Przedsięwzięcie spotkało się z dużym zainteresowaniem przedstawicieli międzynarodowego środowiska związanego z wyposażeniem wnętrz.
Targi Home Deco w Poznaniu, Łódź Design Festival i 4Design Days
W dniach 6-9 marca 2018 w 8 edycji targów Home Deco w Poznaniu wzięło udział 21 tys. osób z 59 krajów – przedstawicieli poszczególnych grup i sieci handlowych z całego świata. Z czasem coraz liczniejsze grono odwiedzających, zaczęli stanowić także projektanci wnętrz. W październiku odbywał się zazwyczaj Łódź Design Festival. Od tego roku wydarzenie wpisuje się w majowy kalendarz. Impreza ma charakter społeczny i nawiązuje do roli designu w życiu. Hasło przewodnie zeszłorocznej, 12 edycji brzmiało REFLEKSJE. Omawiane podczas spotkań designerów tematy, dotyczyły trzech głównych obszarów tematycznych: relacji człowiek – technologia, wartości rzemiosła i pracy rąk ludzkich oraz wyzwań i kierunków rozwoju współczesnej architektury. Festiwal odwiedziło 32.000 osób, a poświęcona wydarzeniu powierzchnia to 5.000 m2. Na uwagę zasługują także 4Design Days – organizowane na Śląsku, spotkania poświęcone architekturze, wzornictwu i budownictwu. IV edycja odbędzie się w dniach 24-27 stycznia 2019 r., w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku w Katowicach. Organizatorzy zapowiadają, że w dwóch miejscach, na przestrzeni 12 100 m2 łącznie, weźmie udział 25 000 osób zainteresowanych designem i 9 000 profesjonalistów związanych z branżą.
Wydarzenia branżowe takie jak Warsaw Home 2018, tworzą niesamowitą okazję, by wyjść sobie naprzeciw i regularnie, we wspólnym gronie, tworzyć aktualne standardy piękna i formy w branży wnętrzarskiej. Z końcem roku planujemy przygotować raport liczbowy obejmujący tego typu wydarzenia w Europie. Pozostajemy świadomi, że wspólnymi siłami udaje się nam wypracować nawyk pobudzania się nawzajem do twórczych i kreatywnych poszukiwań nowych trendów, inspiracji, rozwiązań.
Autor artykułu: Magdalena Zomrowska
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.